סיפורים קטנים מהמלחמה הגדולה

בקיר מול קיר מסע אנז"ק מספרות ארבע תחנות אינטראקטיביות שישה "סיפורים קטנים ממלחמה גדולה", סיפורי סמל המייצגים חלק מחוויותיהם של הלוחמים: חיי יום-יום ("מתגרדים בדרך לתהילה"), הקשר לסוסים (ה"סוסים נשארו מאחור"), התמודדות עם מחסור במים, הופעתו הראשונה של הטנק בזירת הלחימה בארץ ישראל, וחשיבותה של באר-שבע כמפתח לכיבושה של ארץ ישראל.

פרק מיוחד מוקדש לג'ורג' למברט, צייר המלחמה האוסטרלי, שמביא את רישומיו והתרשמויותיו מזירות הקרבות.

בפינת צילום מוזמנים המבקרים להצטלם על רקע צילום מהימים ההם, עם פרש אוסטרלי, במצלמה המדמה מצלמה תקופתית. הצילום נשאר למזכרת בחשבון הדיגיטלי של המבקר.

המיצג

ליד פינת הצילום נמצא "פתח בונקר", מאותם בונקרים שהקיפו את עזה. הפתח מוביל למעלית גדולה, שבה צופה קבוצת המבקרים במיצג אור-קולי, המספר את סיפורם של פרשי אנז"ק עד כיבוש באר שבע. לוחם ותיק מבקר עם משפחתו בבית הקברות הצבאי הבריטי שבבאר שבע, חולק כבוד לחבריו ותוך כדי כך מתואר מסע אנז"ק מאוסטרליה, דרך גליפולי לעזה ולבאר שבע.

המעלית עולה לאט לאט ובסיום המיצג, הפתעה: דלתות המעלית נפתחות והמבקרים מוצאים עצמם צופים ממרפסת על בית הקברות המרשים. השקט שאחרי הסערה. במרפסת מצטטת כתובת את אחד הכיתובים שמופיעים במצבתו של החלל היהודי סימור ון דה ברג: "כה רחוק מהבית, כה קרוב לאוהביו".

תפריט נגישות